1 Kasım 2012 Perşembe

DİYETTEYİZ!!!

Uzun zamandır yazamıyorum. Okulda o kadar yoğunum ki... Bir de yol çok yoruyor ya beni. Yoksa çok mu tembelim diyorum bazen. Neyse geçen hafta Kurban Bayramı'ydı. Biz de 5 günlük tatilimizde önce Simav'a, sonra da İzmir'ime gittik. Tabi bu gezmeler bize kilo olarak geri dönüş yaptı. Sağolsun anneciğim ve kayınvalideciğim çok maharetlidirler. Aldığımız kiloları vermek için biricik eşimle yemek stilimizi değiştirmeye karar verdik. Aslında kendimizce sağlıklı beslenme kurallarını uygulamaya çalışacağız. İşte size programımız:
KAHVALTI:
2 dilim kepek, çavdar ya da tam buğday ekmeği (kalorisi 50+50=100 kalori)
1 kibrit kutusu peynir(50 kalori)
1 haşlanmış yumurta(80 kalori, ancak ben sahanda yerim derseniz 120 kalori)
şekersiz bitki çayı( Çünkü bildiğimiz çay yemeklerin besin değerlerini düşürüyormuş.)
salatalık-domates
1 tatlı kaşığı kadar tahin-pekmez karışımı

Kahvaltımın kalorisi 300 kaloriyi geçmiyor. Bu da yeterli diye düşünüyorum. Artık eskisi gibi zengin kahvaltılar yok.


ARA ÖĞÜN:
2 incir(40+40=80 kalori), 2 ceviz (27+27=54 kalori)

Gerçekten tok tutuyor beni.

ÖĞLE YEMEĞİ:
Malesef dışarda yediğim için çok sağlıklı olmuyor. Bazen 1 lahmacum, ayran ve salata oluyor. Bunların toplam kalorisi 320. Bazen ise mercimek çorbası, salata ve 2 dilim ekmek oluyor. Bunlarda toplamda 490 kalori gibi bir şey oluyor. 

Eve geldiğimde ise mandalina yiyorum 2 tane. Lifli olması çok önemli yediğimiz meyvenin. Ben çok seviyorum narenciyeyi bir de. :) ! mandalina ise 30 kalori.

AKŞAM YEMEĞİ:
Haftada 1 balık, 1 tavuk ve 1 kırmızı et günü olacak şekilde ayarlıyorum. Balık olursa sadece salata oluyor yanında. Tavuğu göğsü hariç fırında yapıyorum hiç yağ eklemeden. Çok lezzetli oluyor fırında tavuk. Yanında sebze de atıyorum bazen. Sebzeli yaptığımda yanına bir de yoğurt oluyor. Kırmızı etle de aynısını yapıyorum. Tabi kalorisi değişiyor. Bundan sonraki yemeklerim haşlama ya da fırında olacak. Diğer günlerde ise sulu sebze yemekleri yapmayı planlıyorum.

Yatmadan önce de süt içiyorum. Kalsiyum da zayıflamaya yardımcı oluyormuş. 

Bakalım bu programla ne kadar kilo vereceğiz. Tabi yanında spor da yapmak lazım ama düzenimi azıcık daha oturtayım ondan sonra. Bugünlük bu kadar. HEPİNİZ MUTLU KALIN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemlidir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARA BENİ ÖPTÜM SENİ SENİ!