19 Temmuz 2013 Cuma

RAMAZAN'DA BEN!!!


Merhaba Dostlar,
Uzuuuuuuuuuuuun bir aradan sonra yine geldim. Geçtiğimiz 2- 3 haftayı oradan oraya sürüklenerek geçirdik Mehmet'imle. 5 güncük Antalya tatilimizi dolu dolu geçirdik. Bir gün bile oturup da şezlongda tembellik yapmadık. Her gün oradan oraya gezdik. Benim tatil anlayışım da bu işte. Yeni yeni yerler görelim, gezelim de gezelim. Güzel bir tatil postu hazırlayacağım. En ince ayrıntısına kadar anlatacağım. 



Gelelim asıl mevzuya. Malum 11 ayın sultanı Ramazan'dayız. Oruç tutmak şu sıcak günlerde çalışanlara çoooooooooooook zor. Allah'tan biz tatildeyiz. Rahat rahat orucumuzu tutuyoruz. 


Mehmet'imle 2 sene önce evlendiğimde düğünden 1 hafta sonra Ramazan ayı başlamıştı. Düğünden önce verdiğim o kadar kiloyu almaya ben işte o seneki Ramazan'la başlamıştım.


Evleniyorsun ve her zaman alıştığından çok farklı bir sofra düzenine dahil oluyorsun. Kayınvalidem ve görümcelerimin elleri o kadar lezzetliydi ki; ben o seneki Ramazan'ı tam 5 kilo alarak bitirmiştim. Kilo aldığını hiç mi farketmez bi insan? Ben işte hiç farketmemiştim. Tartıya çıkmak da aklımdan geçmiyordu. Tabi ki aldığım kiloları evime döndüğümde kıyafetlerimin üzerime deri gibi yapışmasından anlayınca farkettim ve tartıldım. Kendime de koca bir "Yuuuuuuh!" çekmiştim o zamanlar.


Bu sene ama "Yoooooooooooo Dostum yoooooooooo!" diyorum kendime. "O kadar 22 kiloyu uçurmuşsun bedeninden. O seneki Ramazan'ın aynısını yapmayacaksın değil mi kendine?" dedim ve uygun bir beslenme planı yaptım kendime. Peki neler yapacağım? İşte kısa kısa kilomu korumak için yapmam lazım olanlar. Tabi ki bunu hazırlarken Yavuz doktorcuuuuumun bana verdiği beslenme programından esinlenmedim desem yalan olur =)))

İFTAR:

  • Bir kere orucumuzu 1 bardak çoook soğuk olmayan suyla ve 1 tane hurmayla açıyoruz.
  • Ardından 1 kase çorbamızı her gün ihmal etmiyoruz. Malum tüm gün en az düzeyde işleyen bağırsak düzenimizi sıvılarla önce kendine getirmemiz gerek diye düşünüyorum.
  • Çorbadan sonra 1 su bardağı ölçüsünde sebze yemeği yiyoruz. Eğer menüde et yemeği varsa 2 kaşık kadar et yemeğini susuz ve yağsız kısmından tabağımıza dahil edip, sebze yemeğinin ölçüsünü 2 yemek kaşığına düşürüyoruz.
  • Tabi canımız sulu sulu karpuz çekiyorsa orta boy bir karpuzun 1/8 kadarını iftardan 1 saat sonra yiyoruz. Tabi karpuzun yerine 1 porsiyon başka meyveler de olabilir.

İftarda zaten insan yemekten çok su içmeye odaklanıyor. Ama dikkat edin, su içeceğim diye o küçülen mideciklerimizi büyütmeyelim. Suyu zamana yayarak içmenizi tavsiye ederim.


SAHUR: 

  • Sahurda ise kahvaltılık ağırlıklı bir beslenme tercih ediyoruz tabi ki.
  • 2 dilim ekmek, 1 kibrit kutusu peynir, 3-4 zeytin, 1 tatlı kaşığı bal, kocaman bir tabak salata tercihimizdir.
  • Haftada 2-3 kez haşlanmış ya da yağsız yumurta da ekleyebiliyoruz sahur menümüze.
  • Sahurda bazı geceler menemen de yapabiliyorum. 

Aslında asıl mesele abartmamakta. Benim için iftar öyle korkutucu bir öğün değil. İftarda kendimi dizginlemek çok kolay. Zaten hemen doyuyorum. Ama iş sahura gelince değişiyor. Çok seviyorum binbir çeşit kahvaltılıkları. Balından reçeline, kızartmasından mantarına çoooook geniş bir damak tadına sahibim kahvaltı konusunda. Ama madem zayıflamak için bir yola çıktım, bunu yarım bırakmak olmaz. Ramazan'ın ilk 10'unu devirirken kilomda bir artış yok çok şükür. Eğer kendime çizdiğim bu yol haritasını tam anlamıyla uygulayabilirsem; kilo bile verebilirim sanırım. Hadi hayırlısı bakalım.



Umarım listem size yardımcı olur ve sizler de bu Ramazan'ı en güzel şekilde geçirirsiniz.

2 yorum:

  1. Allah orucumuzu kabul etsin :)Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Amiiiin canım. Allah tutan herkesinkini kabul etsin. Ben de takipteyim canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemlidir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARA BENİ ÖPTÜM SENİ SENİ!