26 Haziran 2013 Çarşamba

DİYETİİİİİM!!!

Yine uzuuuuun bir aradan sonra karşınızdayım dostlar. Diyetim son 1 haftada sekteye uğramış olsa da hala devam ediyor. An itibariyle 22 kilocuğum benden çooooooooooooooook uzaklara gitti. İnşallah da gelmeyecekler. Ama artık bu sıcaklarda gerçekten spor yapmak çok zor. Zira attığın adımda terlerken bir de ekstra hareket etmek insanın sırılsıklam olmasına sebep oluyor. Şu son haftayı unutursak ben bu 6 aylık diyetimde neler yaptım kısaca anlatayım.
            Bir gün tartıya çıktım ve "Oha Ayşe!" dedim kendime ve diyetisyene gitmeye karar verdim. Aslında ilk gittiğimde öyle çok da kararlı olduğum söylenemez. Diyetesyenciiiiime gittim, ölçtü, tarttı. Diyetimde dikkat etmem gereken noktaları anlattı.
            Öncelikle günlük almam gereken yağ miktarından başladık. Benim diyetime göre 4 porsiyon yemeğe sadece 1 yemek kaşığı kadar yağ koyabiliyorum.
            Günde 3 ana, 3 ara öğün olmak üzere, 6 öğün yiyorum ve asla öğün atlamıyorum. Zira daha az yemeği denedim ve daha az kilo verdim. Diyetisyenim bunun sebebinin metabolizma hızının yavaşlayıp, kıtlık farz edip depo yapmaya çalışmasına bağladı.
           Peki öğünlerimde neler yiyorum?
KAHVALTI: 2 dilim ekmek, 1 kibrit kutusu peynir, 1 küçük domat, sınırsız salata, 2-3 zeytin ve 1 tatlı kaşığı bal.
Eğer haşlama yumurta yemek istersem peyniri menümden çıkarıyorum.
ARA ÖĞÜNLER: Günde 3 kez ara öğünüm var. Kahvaltı, öğle ve akşam yemeği sonrası. Ara öğünlerimde 1 porsiyon istediğim meyveden yiyebiliyorum. Yatmadan önceki ara öğünüme yarım salatalık ekleniyor sadece.

ÖĞLE VE AKŞAM YEMEĞİ: 1 su bardağı yoğurt ya da ayran, 1 su bardağı çorba, 1 su bardağı sebze yemeği, 2 dilim ekmek ve sınırsız salata.
           Çorbada dikkat etmem gereken nokta kremasız, etsiz olmalı ve eğer mercimek ya da ezogelin yemek istersem sadece haftada 1 kez yiyebiliyorum.
           Diyetim 10 günlük periyotlar
halinde. 10 günde 2 kez  ızgara et yeme hakkım var. Bunu ister öğle, ister akşam öğününde kullanabiliyorum. 10 günün sonunda doktorcuuuma kontrole gidiyoruz. Eğer verimli bir hafta geçirirsem kontrolün ertesi günü kocaman bir bonus yapıyorum. Bonus günümde sabahtan akşama kadar yemek istediğim her şeyi yiyebiliyorum. Baklavalar, börekler, çikolatalar... Artık gözün gönlün ne isterse :)
        Aslında diyeti yazmanın doğru olduğunu düşünmüyorum. Çünkü herkesin bünyesi aynı değil. Ama şunu söyleyebilirim. Ben 26 yaşımdayım ve herhangi bir sağlık sorunum yok.
       Umarım zayıflamak isteyen herkes sağlıklı bir şekilde istediği kiloya ulaşır...
       Bu arada 2 aylık yaz tatilimiz 1 temmuz itibariyle başlayacak. Bu süre zarfında bloğuma pek yazabileceğimi sanmıyorum. Ama olur da fırsatım olursa hemencik size yazacağım dostlar...
                        HEPİNİZ MUTLU KALIIIIIN!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemlidir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARA BENİ ÖPTÜM SENİ SENİ!